Bij het tankstation betalen met Apple CarPlay of Android Auto vanaf nu mogelijk

als PDF herunterladen
veröffentlicht am
17.01.2023
Paying for fuel made easy via smartwatch, smartphone or infotainment system

Met de lancering van de gratis PACE Drive tank-app, heeft de Duitse startup PACE Telematics eenvoudig mobiel betalen voor brandstof opnieuw uitgevonden. Met de app kunnen gebruikers niet alleen aan de pomp met hun smartphone betalen, maar ook met hun smartwatch of het infotainmentsysteem van hun auto via Apple CarPlay en Android Auto: een primeur in Europa! Het jonge bedrijf maakt de technologie nu ook beschikbaar in Nederland bij meer dan 500 Nederlandse tankstations, zoals Tamoil Netherlands. In het eerste kwartaal van 2023 zal dit aantal al opgelopen zijn tot ruim 1.000 tankstations van verschillende partners. De verwachtingen liggen hoog gezien de snelle digitalisering in Nederland op het gebied van betalingen: in 2016 werd er al vaker met de pinpas betaald dan met contant geld (DNB, 2018). In 2020 is het aantal betalingen met de pinpas niet alleen verder gestegen, maar ook verschoven: 85% van alle pinbetalingen werd contactloos gedaan. Hieruit blijkt dat inwoners van Nederland behoren tot degenen die die het snelst overstappen op moderne betaalmethoden (Statista, 2021).

Het gebruik van de app is eenvoudig:

• Download de gratis PACE Drive tank-app.
  • Registreer u eenmalig en selecteer de betaalmethode van uw voorkeur (Apple Pay, PayPal, creditcard of diverse digitale tankpassen).
  • Na afloop van de installatie van de app selecteer u het tankstation naar keuze dat Connected Fueling ondersteunt, waar u met de geïntegreerde gps naartoe rijdt
  • Selecteer uw pompnummer, vul uw tank en geef toestemming voor het uitvoeren van de betaling.
  • U bent klaar!

Hier vindt u korte instructievideo’s voor het gebruik PACE Drive bij het tanken: met een Smartphone, een Smartwatch, via Apple CarPlay of Android Auto.

PACE Drive maakt niet alleen betalen sneller, de app zorgt ook voor de betaalafschriften: de digitale factuur wordt per e-mail naar de gebruiker gestuurd. De factuur wordt ook opgeslagen in de smartphone-app en blijft beschikbaar samen met de afschriften van de eerdere transacties. Alle digitale processen vinden op de achtergrond plaats, met de hoogste normen voor gegevensbeveiliging en privacy.

Wanneer het erg druk is bij het tankstation, kunnen gebruikers met PACE Drive sneller betalen en ruimte maken voor de volgende persoon bij de pomp. Bovendien kunnen klanten die nog in de tankshop willen rondkijken eenvoudig met de app betalen en de benzinepomp vrijmaken door de auto aan de kant te zetten. Zo kunnen zij de tijd nemen in de winkel zonder de stress te ervaren van het onnodig blokkeren van een benzinepomp.

Betalen met een smartphone, een smartwatch en via Android Auto en CarPlay is mogeijk bij de tankstations die zijn aangesloten op het open, onafhankelijke Connected Fueling platform, dat PACE sinds 2019 ontwikkelt en voortdurend verder uitbreidt. Connected Fueling is al in 14 landen in Europa beschikbaar en steeds meer tankstations sluiten zich aan bij het groeiende netwerk.

De gratis PACE Drive app is nu beschikbaar in de App Store en via Google Play.